1. Dla każdej osoby prowadzącej samochód do jazdy w dzień i w nocy przy każdej pogodzie zalecane są soczewki z powłoką antyrefleksyjną.


                        bez powłoki antyrefleksyjnej:                                                                    z powłoką antyrefleksyjną:






























Więcej o powłoce antyrefleksyjnej >>> klik

Należy tylko pamiętać, by soczewki były czyste, zwłaszcza od tłustych plam. Sprawdź jak czyścić soczewki >> klik





  1. Dostępne są też specjalnie szkła zaprojektowane do jazdy samochodem.

Soczewki te zapewniają znaczną redukcje odblasków od świateł
samochodów jadących z naprzeciwka, szerokie pola widzenia ułatwiają przenoszenie wzroku pomiędzy jezdnią, nawigacją oraz lusterkami wstecznym i bocznymi a dzięki wysokiemu kontrastowi widzenia gwarantują lepsze widzenie w nocy lub w trudnych warunkach pogodowych. To wspaniała dodatkowa funkcja bezpieczeństwa w prowadzeniu samochodu dając wyższy komfortu w codziennym użytkowaniu.


Po dalsze informacje, a zwłaszcza prezentacje skuteczności dzialania tej powłoki odsyłam na strony, gdzie jest to ładnie pokazane:                                                                        - https://www.zeiss.pl/vision-care/pl_pl/zeiss-products/soczewki-drivesafe.html                 - http://eyedrive.pl





  1. Do jazdy w słoneczny dzień najlepiej oczywiście zastosować soczewki przeciwsłoneczne (przyciemnione, tzw. dymne), a jeszcze lepiej z powłoką antyrefleksyjną.


                            w soczewkach bezbarwnych:                                                         w soczewkach przeciwsłonecznych:


   













Więcej o soczewkach przeciwsłonecznych >>> klik



  1. Pamiętajmy, że tradycyjne soczewki fotochromowe wewnątrz samochodu nie zaciemnią się wcale bądź trochę - zależy to jak dobrą szybę samochodową z filtrem antyUV posiadamy.

Dostępne są jednak specjalne soczewki fotochromowe (Transitions XTRActive®), które potrafią się przyciemnić również w aucie.




  1. Jednak najlepszym rozwiązaniem na słoneczną pogodę będą soczewki przeciwsłoneczne z filtrem polaryzacyjnym i z powłoką antyrefleksyjną.



     w zwykłych soczewkach przeciwsłonecznych:                                     w soczewkach przeciwsłonecznych z filtrem polaryzacyjnym:












Więcej o soczewkach polaryzacyjnych >>> klik




  1. Do jazdy o poranku i o zmroku oraz w pochmurne, deszczowe, mgliste dni najlepiej się natomiast sprawdzą soczewki z tzw. filtrem blue-blocker. Filtr ten w kolorze lekko żółtym powoduję rozjaśnienie obrazu. Zatem powoduje, że widzi się więcej, lepiej, wyraźniej, a przez to podróż jest bezpieczniejsza.


         tak widać przez soczewki bez filtra blue-blocker:                                      tak widać przez soczewki z filtrem blue-blocker:

















Niektórzy uważają, że bardzo dobrze się im również jedzie w tych soczewkach nocą. Podczas jazdy w nocy, gdy nasza źrenica jest maksymalnie rozszerzona najgorsze są chwilowe oślepianie nas reflektorami nadjeżdżających z przeciwka samochodów, latarni, czy światłami odblaskowymi z mijanych znaków drogowych. Wówczas przez chwilę dosłownie nic nie widzimy. Ratujemy się nie patrząc w te światła, jednak różnica w intensywności światła pomiędzy otaczająca nas ciemnością i co jakiś czas atakującymi nas ostrymi światłami jest zbyt wielka. To strasznie męczy nasze oczy, a przez to męczy się nasz organizm i podróż nie jest przyjemna, jest wysoce też niebezpieczna. Przez tą chwilę oślepienia może się wiele strasznego wydarzyć.

Natomiast soczewki z filtrem blue-blocker wyrównują ilość światła jaka zewsząd nas otacza. Ciemność nocy wydaje się jaśniejsza, a światła innych pojazdów i znaków drogowych trochę przygaszone. Są one jakby mniej agresywne i nieco mniej oślepiają. Jednak to sprawia, że prowadzi się o wiele lepiej i bezpieczniej.




  1. Najbardziej uniwersalnymi soczewkami dla kierowców są soczewki o nazwie Drivewear. Są to wysoce zaawansowane technologicznie soczewki, które poprzez posiadanie kilkunastu warstw stanowią złożenie kilku soczewek w jedną. Jest to bardzo sprytna soczewka, bowiem samoczynnie w zależności od aktualnej pogody dostosowuje się do intensywności światła. A mianowicie prowadząc samochód w pochmurne, deszczowe, mgliste dni soczewki te trochę rozjaśniają otoczenie. W słoneczny dzień robią się ciemniejsze, a posiadając filtr polaryzacyjny likwidują odblaski. Natomiast po wyjściu z samochodu na słońce robią się jeszcze ciemniejsze.




















w samochodzie w zachmurzony dzień:                    w samochodzie w słoneczny dzień:                   w słoneczny dzień poza samochodem:


 

Wszystkie powyższe rodzaje soczewek można wykonać z praktycznie każdą mocą dioptrii jaka jest noszona przez użytkownika okularów.




  1. Dla osób po 40 rokiem życia, które mają problemy z

odczytywaniem zegarów na desce rozdzielczej, czy nawigacji

rozwiązaniem problemu będą soczewki progresywne

lub dwuogniskowe.

Dowiedz się więcej o soczewkach progresywnych >>>klik

Dowiedz się więcej o soczewkach dwuogniskowych >>>klik

jakie soczewki dla kierowców

        O K U L A R Y -  P O R A D N I K  

Porad udziela A. Wróblewski - Optometrysta, Mistrz Optyki

Zanim kupisz okulary sprawdź:

powrót do strony głównejindex.html